Kaip numalšinti stresą?

Rūta Rušėnaitė

Publikuota
2013 m. balandžio 26 d.

Turbūt daugelis iš mūsų kenčia nuo streso. Dažnas mūsų nusiskundimas — mes esame per daug emocionalūs arba negalime kontroliuoti savo emocijų, bet vienu ar kitu atveju mes visi privalome susidoroti su stresu.

Pirmiausiai būtina žinoti, kad stresas yra tiek, kiek pats leidi jam būti. Išankstinis nusistatymas ir požiūris į problemas bei jų aktualumą lemia sugebėjimą kontroliuoti stresą. Taigi, stresą įveikti arba bent jau jį sumažinti galima labai paprastai, tereikia turėti daug noro bei įdėti šiek tiek pastangų. Štai 4 žingsneliai, kurie padės sumažinti stresą.

Pirmas žingsnis – įvertink. Reikia įvertinti tai, kas yra svarbu ir priklauso nuo tavęs arba nuo kitų. Taip pat būtina įvertinti ir tai, kas nėra labai svarbu.

Antras žingsnis – pradėk streso kontrolę. Pakalbėk su draugais ar šeimos nariais, neapleisk savo pomėgių ir sporto,  pabandyk atsipalaiduoti arba medituoti.

Trečias žingsnis – mokykis iš klaidų. Atsipalaiduok ir pagalvok, ką gali padaryti, kad vėl ir vėl nepakliūtum į panašias stresines situacijas.

Ketvirtas ir paskutinis žingsnis — suplanuok ateities tikslus, kurie turi būti: konkretūs, pasiekiami ir realūs. Siek jų ir gyvenk laimingai bei nepamiršk: šypsena ir juokas – geriausias streso priešnuodis!

Fotografavo Martynas Grunevas